BESTILLIGSINFO
Se over at dine kundedata stemmer, og velg betalingsmåte.
Til slutt må du bekrefte bestillingen. Så snart du har bekreftet bestillingen vil du få en ordrebekreftelse tilsendt på e-post.
Som innlogget bruker i webshoppen, kan du blant annet finne alle tidligere ordrer, spore pakker og søke om retur på varer her inne på ”Min konto”-sidene. behandlingen av ordren din her inne på “Min konto”-sidene.
Vi tar forbehold om endringer i leveringsdato. Vi har løpende dialog med leverandørene på dette. Etter at du har fullført handelen i webshoppen, kan du følge den videre
Crosshjørnet har som regel en eller annen kampanje hvor du kan gjøre et godt kjøp.
Alle kunder mottar kundebrev med eksklusive tilbud og nyheter, er du allerede kunde hos oss vet du at det lønner seg å være på listen og følge med i innboksen…
LEVERINGSINFO
Du finner alltid oppdatert lagerstatus på produktene i nettbutikken.
Ved bestilling av dekalsett med komplett nytt plastsett med eller uten montering, må en regne med 1-3 ukers ekstra leveringstid for innhenting av plast samt montering. Dekaler produseres fortløpende, som oftest er dekalene klare for utsendelse 4-5 dager etter at design er godkjent av kunde. Vi bruker Posten og Postnord. Med Posten Servicepakke blir pakken levert til nærmeste postutlevering. Med Postnord MyPack blir pakken levert til din nærbutikk med Postnord utleveringspunkt. Merk at hentefristen på pakker levert med Postnord MyPack må hentes innen 7 virkedager. Du kan forlenge hentefristen til 14 dager i appen, men blir hentefristen utvidet ytterligere til 21 dager tilkommer ett gebyr på kr. 19,- fra Postnord. Postnord Hjemlevering leveres hjem til deg, og blir automatisk valgt ved spesialpakker. Postnord varebrev kan benyttes for varer under 2 kg. og blir levert i postkassen din.
Du finner pakkesporing under “Ordrehistorikk”-fanen her på “Min konto”-sidene. Husk at du må være logget inn for å få tilgang til ordrehistorikken din og andre funksjoner i kundesenteret vårt.
Så snart vi har pakket ordren din, sender vi ut en leveringsbekreftelse med sporingsnummer til deg på e-postadressen du har oppgitt (det kan ta noen timer før sporingsnummeret blir aktiv, Postnord og Posten henter pakkene hos oss først på ettermiddagen). Du kan da spore pakken direkte hos www.bring.no eller www.postnord.no.
Vi anbefaler deg å laste ned appen til din valgte transportør til din mobiltelefon. I disse appene kan du følge med på pakken din og få push-varsel når pakken din er klar for å hentes. Du får selvsagt også hentelappen din rett i appen! Smarte greier.
Det er GRATIS FRAKT på alle ordrer over 3.000,- via MyPack. På ordrer under 2.000,- er det fastpris på frakten på 199,-
Forsendelser til Svalbard belastes med fortollingsgebyr på 200,- i tillegg til fraktkostnaden.
RETUR OG REKLAMASJON
Crosshjørnet AS
Dalhaugveien 4,
1940 Bjørkelangen
Vi skjønner at ting ikke alltid passer eller svarer helt til forventningene. Heldigvis er det lov til å ombestemme seg. Det er raskt, enkelt å returnere en vare til oss. I forsendelsen du mottar ligger det vedlagt et returskjema som du må fylle ut dersom du ønsker å returnere en vare.
MERK!
Personlig tilpassede produkter som f.eks dekaler med navn og hoodies med trykte navn faller utenom returretten/angreretten. Er det feil på varen gjelder fortsatt reklamasjonsretten.
Angreretten gjelder i 14 dager fra du har mottatt pakken.
Ved bytte, returnerer du varen som beskrevet over og vi betaler tilbake pengene til kontoen din så snart vi mottar varen. Bestill ny vare på crosshjornet.no. Skriv “BYTTE” i kommentarfeltet på den nye ordren din og vi trekker ifra fraktkostnaden dersom du er under grensen for fri frakt. Vi justerer også prisen på produktet om den har gått opp siden du gjorde den opprinnelige bestillingen din.
For reklamasjoner og feilsending ta kontakt med kundeservice på ordre@crosshjornet.no før du sender inn returen.
Du kan laste ned returskjema her.
I henhold til angrerettloven av 21.des. Nr.105 2000, har du rett til å heve kjøpet uten å oppgi noen grunn, innen 14 dager etter kjøpet. Dette forutsetter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt (dette blir automatisk generert og sendt ut på e-post). Dersom selgeren ikke oppfyller sin opplysningsplikt, eksempelvis unnlater å overlevere det obligatoriske angrefristskjemaet senest ved levering av varen, utvides fristen til tre måneder.
I henhold til Angrerettloven, § 22 e, gjelder ikke angreretten eller returretten når levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg.
Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter selgeren å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, om den bestilte varen ikke var tilgjengelig.
Hvis det oppdages en feil eller mangel, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere en to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren overtok tingen.
Hvis det oppdages en feil eller mangel, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere en to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren overtok tingen.
Dersom tingen, eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for tingen (normalt ved leveringstidspunktet), skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.
Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen meldes inn under retur i kundesenteret på websiden vår.
Dersom det foreligger en mangel ved tingen, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende krav:
Holde kjøpesummen tilbake.
Under visse forutsettinger velge mellom retting og omlevering.
Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig.
Kreve erstatning.
Dersom vår retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke tingen, har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme vare.